W dzisiejszej dobie trudno jest przecenić siłę Internetu. Dzięki niemu poznajemy świat i ludzi, mamy stały dostęp do informacji i dowiadujemy się o wszystkich wydarzeniach niemal natychmiast, co jeszcze kilkanaście lat temu wydawało się rzeczą niemożliwą. Teraz to już nasza codzienność i nikogo nie dziwi fakt, że wiele godzin w ciągu dnia spędzamy na przeglądaniu kolejnych stron, sprawdzaniu konta pocztowego i odpowiadaniu na długą listę maili, a nawet oglądaniu zabawnych filmików, w których głównymi bohaterami są koty. W Internecie jesteśmy wolni i możemy robić wszystko, co tylko zapragniemy. Możemy się rozwijać i promować swoją twórczość. Możemy nawet stać się z czasem rozpoznawalnymi ludźmi! Nigdy w historii nie było to tak łatwe, a zawdzięczamy to niezwykle szybkiemu i prężnemu rozwojowi globalnej sieci.
Trudno nie wspomnieć o kluczowej roli, jaką odgrywają tu wszelkiego rodzaju social media. W ostatnich latach to właśnie one wyznaczają trendy, kreują mody (nie tylko te mówiące nam, co mamy na siebie zakładać) i pokazują, których ludzi chcemy czytać, oglądać i słuchać. Można tu wymieniać dziesiątki platform, dzięki którym coraz szerszemu gronu odbiorców znani są influencerzy, blogerzy czy vlogerzy, jednak nie jest dla nikogo tajemnicą, że pierwszą i najważniejszą z takich sieci społecznościowych był Facebook. Nie jest to z pewnością zaskoczeniem dla nikogo, ponieważ istnieje ogromne prawdopodobieństwo, że każdy z nas ma – lub miał w przeszłości – konto na tym właśnie portalu. To właśnie Facebook był pionierem w tej dziedzinie i pozwolił nam poznać siłę mediów społecznościowych. Za nim poszli inni, którzy z mniejszym lub większym sukcesem, naśladując giganta, próbowali swoich sił w przyciągnięciu do siebie jak największej liczby użytkowników. Można śmiało powiedzieć, że wielu z nich udała się ta sztuka i na ten moment setki milionów osób korzystają z ich aplikacji, przeglądając nowe treści. Nowe posty, zdjęcia czy filmiki są tam wstawiane co chwilę, a każdy z nas wybiera to, co podoba mu się najbardziej. Obserwujemy przecież wyłącznie tych, którzy w naszej ocenie mają coś ciekawego do przekazania i nas inspirują, prawda?
Nie ma się co oszukiwać: każdy, kto chce zaistnieć w jakiś sposób w internecie, musi być w jakiś sposób wyjątkowy, a do tego musi prezentować siebie i swoje treści w niebanalny i nieszablonowy sposób. Oryginalność jest bowiem tym, co przyciąga ludzki wzrok. Warto też dodać, że na takiej popularności zdobytej w sieci można całkiem sporo zarobić – wystarczy zadbać o odpowiedni marketing. Osoby, które są obserwowane przez miliony, mają niesamowity wpływ na ludzi, którzy chcą ich naśladować. Umiejętnie to wykorzystują, świadomi tego, jak wielką broń posiadają i jak bardzo są opiniotwórczy. Idzie to niejednokrotnie w parze z naprawdę dużymi pieniędzmi, dlatego bycie osobą rozpoznawalną w internecie jest dziś już uważane przez wielu za zawód. Piękne zdjęcia, lokowanie produktu… Można pokusić się o stwierdzenie, że tak rodzą się nowe marki.