Jeżeli ktoś zastanawia się nad tym, jaki zawód wybrać, by był on przyszłościowy na rynku pracy, to na pewno będzie to zawód pozycjonera stron www. W tym zawodzie leżą ogromne pieniądze, bowiem skuteczne pozycjonowanie jest warte krocie. Badania mówią, że nawet różnica jednej pozycji w wyszukiwarce Google dla konkretnej, popularnej frazy może oznaczać wzrost zarobków rzędu dziesiątek tysięcy złotych. Dlatego też, działania sprawdzonych i profesjonalnych agencji SEO są tak wysoko cenione.
Internet jest bowiem takim miejscem, w którym coraz więcej potencjalnych klientów zaczyna szukać towarów lub usług, w zastępstwie szukania ich w tradycyjnych punktach. Gdy taki przykładowy użytkownik sieci czegoś w niej poszukuje, to zapewne wpisze interesującą go frazę (przez pozycjonerów zwaną frazą kluczową) do najpopularniejszej obecnie wyszukiwarki internetowej Google. Lista stron, która się takiej osobie wyświetli, a ściślej mówiąc, kolejność stron na tej liście ma ogromny wpływ na to, z oferty której firmy ów człowiek zdecyduje się skorzystać.
Dlatego też sporo młodych adeptów informatyki decyduje się na podjęcie profesjonalnego szkolenia SEO, które później umożliwi takiej osobie zawodowe zajęcie się pozycjonowaniem witryn www w szanowanej agencji. Tego typu szkolenia są jednak prowadzone nie tylko dla młodych ludzi – nie brakuje też osób w sile wieku, które dostrzegając ogromne znaczenie pozycjonowania treści w dzisiejszym, internetowym świecie, ma zamiar się skutecznie przebranżowić.
Wiedza przekazywana na takich szkoleniach jest kompleksowa i dotyczy problemu z każdej strony. Kursanci zaczynają od nauki tego, na czym polega audyt SEO, czyli badanie i ocena danej strony internetowej przed podjęciem pracy z nią, ustalenie silnych i słabych punktów witryny, a także decyzja, w którą stronę pójdzie właściwe pozycjonowanie i na jakich frazach kluczowych się skupić. Jest bowiem tak, że da się celować we wszystko naraz i znacznie lepiej jest wypozycjonować dobrze i wysoko jedną, popularną frazę, niż średnio kilka innych.
Przyszły adept pozycjonowania dowiaduje się też tego, że najważniejsza jest treść na pozycjonowanej stronie, czyli jak to się mówi, „content is king”. Bardzo ciężko jest wypozyjonować stronę, na której potencjalny klient nie znajdzie wartościowych i specjalistycznych informacji. Dlatego też agencje SEO współpracują z copywriterami, którzy przygotowują wartościową zawartość tekstową na daną stronę według określonych wytycznych.
Pozycjoner musi się też oczywiście nauczyć linkowania, czyli zdobywania dla pozycjonowanej strony wartościowych odnośników. Te odnośniki przekazują tak zwany sok (z ang. „juice”), który informuje algorytm pozycjonerski Google, że strona jest warta uwagi. Należy więc zdobyć backlinki z wartościowych i cenionych miejsc, bo obecnie panuje taka zasada, że jeden dobry link jest warty dużo więcej niż kilkadziesiąt słabych. Metod zdobywania tych linków jest kilka, są metody typu white-hat, metody typu black-hat i tego wszystkiego pozycjoner musi się nauczyć.