Pozycjonowanie strony internetowej jest obowiązkiem każdego przedsiębiorcy, którego celem jest, by jego firma zaistniała w internecie. Trzeba sobie przede wszystkim zdawać sprawę, że w Polsce liczba internautów rośnie z roku na rok. Ponadto z wyszukiwarki Google w Polsce korzysta obecnie około 20 milionów ludzi, jest to praktycznie 93% osób korzystających z internetu (w Polsce). Jest to dobitny dowód, że osoby prowadzące firmę powinny zadbać, by potencjalny klient mógł odnaleźć stronę w wynikach wyszukiwania.
Czym tak naprawdę jest pozycjonowanie?
Pozycjonowanie w wyszukiwarce internetowej są to działania, których celem jest zwiększenie widoczności danej witryny internetowej w wynikach wyszukiwania. Warto zdawać sobie sprawę, że w zdecydowanej większości przypadków pozycjonowanie opiera się na technikach, które nie są do końca zgodne z wytycznymi wyszukiwarek. Warto bowiem zdawać sobie sprawę, że bardzo często pozycjonowanie jest wykonywane razem z działaniami SEO.
Kto ustala kolejność stron w wynikach wyszukiwania, a także od czego ona zależy?
Należy zdawać sobie sprawę, że kolejność, w jakiej są pokazywane poszczególne strony internetowe w wyszukiwarce np. google, nie jest przypadkowa. Trzeba wiedzieć, że najwyżej (nie uwzględniając płatnych wyników wyszukiwania) będą znajdowały się witryny internetowe, które wyszukiwarka google uznała za najbardziej pasującą do wpisanego zapytania. Ponadto za ułożenie ich we właściwej kolejności odpowiada specjalnie skonstruowany algorytm wyszukiwarki google.
Warto mieć świadomość, że bardzo dokładny sposób działania algorytmu nie jest co prawda powszechnie znany, jednak znane są czynniki, które oddziałują na fakt, że jedna strona będzie się znajdowała w wynikach wyszukiwania wyżej od pozostałych. Należy uwzględnić fakt, że obecnie istnieje ponad 200 czynników mających wpływ na pozycje stron w wynikach wyszukiwania. Czynniki można jednak podzielić na związane z treścią na stronie internetowej i jej działaniem, a także czynniki, które są związane z popularnością danej witryny internetowej w Internecie.
Warto wiedzieć, że do czynników, które są związane z treścią na danej stronie internetowej, a także jej działaniem trzeba zaliczyć: występowanie słów kluczowych w nagłówkach tekstu, szybkość ładowania strony, ilość treści na stronie, obecność słów kluczowych w adresie URL, unikalność treści na stronie, występowanie słów kluczowych w tekście na stronie, częstotliwość dodawania nowych treści na stronie internetowej, a także właściwa optymalizacja kodu HTML strony.
Obecnie coraz większym zainteresowaniem cieszą się kursy pozycjonowania. Osoby, które posiadają strony internetowe i chciałyby zdobyć wiedzę umożliwiającą im dotarcie do zdecydowanie większej liczby odbiorców lub klientów mogą na tego typu szkoleniach zrealizować swój cel. Ponadto ze względu na coraz większą liczbę szkoleń i kursów w tym temacie, przekazywana wiedza ma coraz lepszy stosunek w odniesieniu do ceny. Z roku na rok podnosi się poziom kursów z pozycjonowania.