W każdej nowoczesnej firmie kładzie się duży nacisk na atrakcyjną reklamę. Odpowiednio dostosowane strategie marketingowe mają na celu zwrócić uwagę odpowiedniej grupy odbiorców i zwiększyć zyski firmy. Wszystkim marketingowcom doskonale znane jest stwierdzenie, że „prowadzenie biznesu bez reklamy jest jak puszczanie oka do dziewczyny po ciemku – nikt, poza nami, nie wie, co robimy”. W tych słowach jest wiele prawdy. Na szczęście przy użyciu odpowiednich narzędzi można osiągnąć znakomite wyniki. Na jakie z nich warto położyć szczególny nacisk? Jakie strategie obecnie cieszą się największą popularnością?
Przyciągaj treścią
Jedną ze szczególnie popularnych strategii jest obecnie content marketing, inaczej nazywany marketingiem treści. Tego typu działania polegają na tworzeniu interesujących treści, które mają za zadanie przyciągnąć określoną grupę klientów. Odpowiednio przygotowana treść powinna wzbudzać zainteresowanie i angażować potencjalnych odbiorców. To bardzo ważne, by tworzone treści były również wartościowe i przydatne. Dzięki temu istnieje możliwość zwrócenia uwagi na swój produkt czy usługę w sposób naturalny i budzący zaufanie. W takim sensie content marketing może pełnić różnorodne funkcje – edukacyjną, informacyjną, doradczą, a nawet rozrywkową. Wiele zależy od specyfiki prowadzonej działalności. Przede wszystkim treść powinna być dostosowana do potrzeb potencjalnych odbiorców.
Content marketing to również swoistego rodzaju kanał, dzięki któremu mamy możliwość porozumiewania się z klientami. Dzięki niemu możemy w atrakcyjny i angażujący sposób odpowiadać na ich potrzeby i kreować wizerunek swojej marki. Konkurencja na rynku jest spora, dlatego tak ważne jest, by wyróżniać się na tle innych i móc zaoferować klientom coś więcej. Treści mogą być prezentowane w różny sposób. Możemy tworzyć wartościowe artykuły, atrakcyjne grafiki, a nawet krótsze lub dłuższe filmy.
Pokaż siebie
Dla wielu odbiorców najbardziej atrakcyjne są treści wizualne, takie jak zdjęcia czy grafiki, ale zdecydowanie największą popularnością w internecie cieszą się formy video, czyli różnego rodzaju filmiki. Jedną ze strategii marketingowych bazujących na tego typu działaniach jest video marketing. Przy jego wykorzystaniu możliwe są promocja firmy w internecie, głównie w mediach społecznościowych, i szczególnie mocne angażowanie odbiorców. Materiały video mają ogromny potencjał reklamowy, często dla odbiorców są dużo bardziej atrakcyjne niż inne formy, a ponadto dodają marce wiarygodności i zwiększają zaufanie klientów. Ciekawy czy śmieszny filmik może znacznie podnieść zainteresowanie marką przy stosunkowo niewielkich kosztach. Te są zależne od wielu czynników, głównie od jakości prezentowanych treści. Firmy, którym zależy na utrzymaniu profesjonalnego wizerunku, zazwyczaj kładą nacisk na wysoką jakość swoich video, co wiąże się ze zwiększonymi kosztami. Odpowiednio prowadzony firmowy vlog może być strzałem w dziesiątkę. Jeśli dodatkowo zadbamy o video poradniki czy recenzje, możemy liczyć na spore zainteresowanie odbiorców.