Obecny świat zmusza coraz to więcej firm do korzystania z nowoczesnych rozwiązań marketingowych. Ilość produktów dostępnych na rynku oraz ich różnorodność powoduje, że korporacje i mniejsze firmy walczą o swoją pozycję w internecie. Przedsiębiorstwa decydują się na tworzenie nowych miejsc pracy, dla osób, które odpowiedzialne są za promowanie ich usług czy produktów poprzez różne kanały komunikacyjne. Jednak by marketing internetowych był skuteczny powinien on być prawidłowo rozplanowany. W wypadku gdy firmy nie dysponują odpowiednią wiedzą na temat e-marketingu rozsądnie jest zasięgnąć porad agencji reklamowej specjalizującej się w marketingu internetowym. Portale społecznościowe zwane popularnie social media, z roku na rok zwiększają swoją popularność. To tutaj firmy zakładają swoje profile w celu informowanie potencjalnych klientów o nowych produktach, promocjach czy wydarzeniach mających obecnie miejsce w poszczególnych salonach lub siedzibach firm. W ten prosty sposób utworzyć można stałą docelową grupę klientów, którzy stanowić będą podstawę przychodów generowanych przez przedsiębiorstwo.
Strony internetowe oraz profile są obecnie tworzone w taki sposób by spełniały wymogi pod kątem seo. Jest to nic innego jak umieszczanie w opisach oraz postach słów kluczowych występujących na stronach internetowych. Słowa kluczowe bardzo często ukryte są w nazwach produktów czy w opisach zdjęć znajdujących się na stronie internetowej. Kolejnym ważnym zagadnieniem jest pozycjonowanie stron internetowych, ułatwiające firmom zaistnienie w wyszukiwarkach internetowych i wynikach wyszukiwania. Większość osób i konsumentów na świecie korzysta aktualnie z dostępu do internetu. Za jego pośrednictwem dokonuje się coraz większej ilości wszelkiego rodzaju transakcji. Od zakupów i przelewów internetowych po wyszukiwanie wszelkich informacji. Ponadto z roku na rok zwiększa się odsetek osób korzystających z internetu za pomocą urządzeń mobilnych takich jak tablety czy smartfony. Wszystko to sprawia, że znaczenie internetu w naszym codziennym życiu stale rośnie.
Dobrze jest pamiętać o tym by unikać sposobów i kampanii, które dają błyskawiczne lecz krótkie efekty. Ponadto źle zaplanowana kampania marketingowa może bardzo źle wpłynąć na wizerunek firmy. Całość należy rozpocząć od odpowiedniego planu i analiz rynkowych. Należy ponadto określić grupę docelową klientów. Ze względu na to iż z nowoczesnych technologii korzystają z reguły osoby młode, to właśnie w wypadku tej grupy docelowej ma się największe szanse na sukces. Marketing internetowy niesie ze sobą cały szereg korzyści. Należy tu wymienić takie elementy jak: kreowanie dobrego wizerunku firmy, nawiązanie bliższego kontaktu z klientami, czy zwiększenie przychodów.
Internet niesie obecnie ze sobą całą gamę możliwości rozwoju firmy. Aktualnie będąc firmom niezbędne jest posiadanie strony internetowej czy sklepu oferującego usługi czy produkty. Marketing internetowy stanowić z kolei będzie przyszłość rozwoju dla wszystkich rodzajów przedsiębiorstw.