29 maj Brak komentarzy admin SEO Web ,

Internet rozwinął się w ostatnich latach ogromnie i wciąż rozwija się w zastraszającym tempie. Zdecydowana większość osób na całym świecie korzysta z internetu. Stał się on więc ważnym miejscem w kontekście prowadzenia biznesu. Nie tylko daje możliwość zarobku w zawodach potrzebnych tylko w internecie, ale również jest idealnym miejscem dla firm sprzedających produkty czy świadczących usługi stacjonarnie, bo łatwiej im uzyskać klientów. Dziś niemal każda firma ma swoją stronę internetową, blog czy konta w social mediach, jednak samo ich posiadanie to nie wszystko – ważna jest odpowiednia strategia marketingowa, bo konkurencja nie śpi. Internet zasypywany jest reklamami, za które oczywiście się płaci, a właściciele stron, na których są wyświetlane zarabiają na nich za kliknięcia. Same reklamy to jednak za mało.

Kliknięcie w reklamę czy link przekierowuje na daną stronę internetową. Jednak nie oznacza, że każda osoba, która się przekliknie, zostanie na stronie dłużej czy stanie się klientem danej firmy. To już zależy od treści znajdującej się na stronie. Tak zwany content marketing czyli marketing treści jest bardzo istotną częścią e-marketingu, ba, nawet ważniejszą niż reklamy! Bardzo istotne jest przedstawienie w odpowiedni sposób swojej działalności, produktu i usługi. Jeśli chce się zdobywać klientów, treści powinny być przekonujące i zachęcające do działania, ale nie mogą stricte naciągać i zmuszać do kupienia produktu czy korzystania z usługi ani poniżać przy tym konkurencji. Potencjalny klient musi zaufać danej firmie, a zaufanie powinny wzbudzać właśnie odpowiednie treści.

Odpowiedni content jest również istotny dla innego elementu e-marketingu, jakim jest pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach. Każdy nawet kilka razy dziennie szuka czegoś w wyszukiwarce. Robi to wpisując w okienko konkretne słowo lub frazę. Jest to tak zwane słowo lub fraza kluczowa. Boty i algorytmy wyszukiwarki odnajdują i porządkują w określonej kolejności strony, na których znajdują dokładnie te słowa wpisane w okienko przez szukającego. Nasuwa się jednak pytanie, dlaczego akurat ta strona wyświetliła się jako pierwsza, a nie inna. No właśnie – to zasługa treści naszpikowanej odpowiednią ilością słowa lub frazy kluczowej, która właśnie została wpisana w okienko wyszukiwarki. Dlatego zanim się cokolwiek napisze, należy zastanowić się, co potencjalny klient wpisze w wyszukiwarkę chcąc znaleźć daną firmę.

Nie każdy właściciel strony potrafi pisać w odpowiedni sposób. Na przygotowanie odpowiedniego contentu potrzeba także czasu, którego właściciele stron czy firm mogą po prostu nie mieć. Właśnie dlatego powstał zawód zwany copywritingiem. Copywriter to osoba, która zajmuje się tworzeniem odpowiednich treści na strony internetowe. Copywritera można zatrudnić lub zamówić treści od prowadzącego własną działalność. Owszem, na naprawdę dobrego copywritera bądź agencję trzeba czasem poświęcić niemałe pieniądze, ale chyba warto jeśli dzięki temu pozyska się klientów i zwiększy sprzedaż.