12 wrz Brak komentarzy admin SEO Web ,

Samo posiadanie firmowej wizytówki w sieci nie jest już gwarancją sukcesu. Strona firmowa w początkowym okresie funkcjonowania może być odwiedzana wyłącznie przez rodzinę i znajomych przedsiębiorcy. Z tym problemem spotyka się bardzo wiele osób prowadzących działalność gospodarczą, które chcą zaistnieć w sieci. Jak zdobyć popularność w gąszczu konkurencyjnych stron www? O tym poniżej.

Musimy przede wszystkim wczuć się w rolę naszego potencjalnego klienta. Każdy klient zaczyna swoje poszukiwania w internecie zazwyczaj od uruchomienia wyszukiwarki Google i wpisania do niej pewnej frazy. Jaka to może być fraza? W największej ilości przypadków będzie składać się z określenia usługi bądź nazwy poszukiwanego towaru wraz z nazwą miasta, w którym internauta przebywa. Nie ma się jednak co przywiązywać do powyższego schematu, ponieważ kreatywność internautów jest nieograniczona. Codziennie setki tysięcy Polaków szukają usługi bądź towaru przez internet, więc możliwości jest bardzo dużo. Po wpisaniu stosownej frazy wyświetlana jest internaucie strona z pierwszą dziesiątką wyników wyszukiwania. Jak podpowiada intuicja, kluczem do sukcesu będzie dobór odpowiedniej frazy oraz obecność w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania na daną frazę.

Od czego zacząć? Cały proces wydaje się dosyć skomplikowany. Kluczem do sukcesu jest pozycjonowanie. Roboty wyszukiwarki Google oceniają każdą witrynę pod kątem przydatności dla użytkownika. Nie jest odkryciem, że nie każda strona jest dobrej jakości i posiada treści, które mogą być użyteczne dla internautów. Istotą wyszukiwarki jest segregowanie treści i dostarczanie internaucie użytecznych treści na pierwszym miejscu. To właśnie proces pozycjonowania znany też pod skrótem seo ma za zadanie przekonanie robotów wyszukiwarek, że dana strona zasługuje na docenienie. W powszechnym odczuciu zasady pozycjonowania nie są do końca jasne. Jednak nie jest to prawda. Pracownicy wyszukiwarki publikują regularnie wytyczne dla webmasterów, których realizacja może przełożyć się na wyższą jakość strony. Fachowcy, którzy zajmują się procesem pozycjonowania są z takimi sugestiami na bieżąco. Wiele możemy zrobić jednak sami już na etapie projektowania i budowy strony. Podczas uzupełniania znaczników odpowiedzialnych za tytuł, opis i słowa kluczowe powinniśmy się postarać, aby były one kompletne, zróżnicowane i przy tym odpowiadały w jak największym stopniu treści podstrony.

Bardzo ważna jest również w dzisiejszych czasach mobilność. Użytkownicy internetu są coraz bardziej zabiegani. Do przeglądania zasobów światowej sieci używane są coraz mniejsze urządzenia takie jak tablety czy smartfony. Strona, która nie jest zbudowana w zgodzie z nowoczesnymi trendami będzie nieczytelna na małym ekranie. Może też zostać oceniona przez roboty Google jako bezużyteczna dla posiadaczy mobilnych urządzeń. Skutek będzie taki, że możemy stracić wielu potencjalnych internautów. Innym trendem popularnym we współczesnym internecie jest prowadzenie firmowego bloga. Na takim blogu możemy udzielać fachowych porad dotyczących dziedziny, którą się zajmujemy. Jeżeli będzie on dostatecznie często aktualizowany i będzie zawierał ciekawe wpisy to zostanie dostrzeżony z pewnością przez wyszukiwarkę.