Żyjemy w okresach, w jakich na rynku istnieje wielka konkurencja. Sprawa ta dotyczy niemal każdej branży oraz dziedziny, w jakich realizowane są działania komercyjne. Dzisiaj najpopularniejszym wyzwaniem, jakie staje przed każdym przedsiębiorstwem i wynajętymi poprzez nie agencjami reklamowymi, jest pozytywne dojście do odbiorcy i przebicie się przez gąszcz sygnałów emitowanych poprzez konkurencję. Sposobów na pojawienie się w świadomości potencjalnego nabywcy i zasygnalizowanie obecności własnej marki jest naprawdę wiele. Jedną spośród niezwykle dobrych jest adwords. Co to takiego? To oprogramowanie opracowane przez potentata rynku Google, którego przeznaczeniem jest pewne reklamowanie danej strony w trakcie wyszukiwania przez internautę zajmujących go haseł. Jest to specjalna platforma reklamy, której przedmiotem jest zwracanie uwagi internauty potencjalnie zainteresowanego określoną tematykę. Adwords jest wspaniałą podstawa do promowania danego przedsiębiorstwa, jakiego celem jest powiększenie liczby odwiedzin własnej strony, i tym samym, powiększenie sprzedaży. Promocja marki robi się tutaj w trakcie poszukiwania poprzez użytkownika internetu dotyczących go zagadnień. Pracownicy Google zajmujący się projektowaniem systemu adwords, programują daną platformę na określone słowa kluczowe, jakie potrafią być wpisane przez internautę do wyszukiwarki a także łączą je z linkiem do określonej strony, jaki pojawia się w sposób przejrzysty oraz idealnie widoczny w formie graficznej. Inaczej mówiąc działanie adwords wygląda następująco. Przyjmijmy, że klienta interesuje kupno nowego okna stworzonego z drewna. Na podstawie badań ruchów, które robią internauci w sieci, charakteryzuje się początkowo, jakie hasło potencjalny nabywca wpisze w takiej okoliczności do wyszukiwarki Google. W niniejszym wypadku zapewne będą to m. in.: okna drewniane, okno z drewna, nowe okna itp. Pracownik Google programuje właściwą platformę reklamową wprowadzając w niej te hasła, które nazywane są mianem słów kluczowych oraz łączy je z odnośnikiem do serwisu firmy, jaka postanowiła skorzystać z pomocy adwords. Internauta, który wpisze w wyszukiwarkę hasło „okna drewniane”, otrzyma listę linków do nowych firm, lecz po prawej stronie strony, obok linków wyskoczy mu też reklama graficzna konkretnej marki, która zakupiła usługę adwords. Stanowi to szczególnie skuteczny sposób dotarcia do użytkownika oraz skłonienia go do wejścia na daną stronę. Wiążę się to z faktem, że wiadomość nie jest nachalna i w odróżnieniu do normalnych reklam, jakich natłok panuje np. w tv bądź billboardach, jakie oglądają wszyscy bez względu na fakt zapotrzebowania na określony towar, wyświetla się ona tylko osobom, jakie daną tematyką są zainteresowane, przez co, nie odstrasza, a zachęca. Obecny marketing musi brać pod uwagę duży harmider wywołany przesadzoną ilością informacji. W związku z przesytem okazują się one mniej popularne, niezauważalne i ignorowane. Adwords to reklama, jaka prezentuje się osobie wyszukującej wiadomości powiązanych z reklamowaną treścią. Jest zatem adresowana nie do wszystkich, a tylko do tych, którzy są zainteresowani daną tematyką.
Adwords – reklama adresowana do zainteresowanych
11
lut